Tips Tambah Air Susu Badan : Testimoni

Apa tips yang perlu dibuat untuk menambah susu badan?

1. Pastikan jadual pam yang teratur. Jangan pula hari ni pam, esok tak pam. Perlu diingat pengeluaran susu badan adalah mengikut demand. Jika tiada demand maka isyarat untuk menghasilkan susu tiada. Maka terjadilah susu semakin lama semakin kurang.

2. Direct feed sekurang-kurangnya 2 jam sekali atau jika tidak boleh perlulah pam. Jangan biarkan breast terasa penuh baru hendak pam. Perkara ini juga boleh mengganggu pengeluaran susu.

3. Jangan bandingkan kuantiti susu kita dengan susu badan orang lain. Bila tengok orang boleh simpan beratus-ratus botol stok, mulalah kita merasa rendah diri dan tidak yakin boleh buat sebaik orang lain. PERLU diingat susu ibu setiap individu adalah berbeza dan sudah tentu ianya memadai untuk setiap bayi.

4. Amalkan pengambilan suplemen yang boleh menggalakkan penghasilan air sudu. Pengambilan suplemen bukan sahaja membantu penghasilan air susu, malah membantu ibu dan bayi meningkatkan keimunan badan untuk tahap kesihatan yang lebih baik.


InsyaAllah jika kita konsisten makan vitamin set menyusu, ia sangat membantu banyakkan susu badan. Vitamin penting untuk melengkapkan nutrisi agar ibu tidak mudah letih, ceria dan dapat menyalurkan susu yang berkhasiat kepada bayi kita.

Tetapi puan kena fahamkan konsep demand and supply. More demand, more supply. Kalau kita makan vitamin beratus2 biji pun tapi kita tak menyusukan (direct feed) atau pun pump secara rutin, maka otak akan dapat signal yang demand susu menurun.

Sebab itu paling penting dalam konsep penyusuan ialah memenuhi konsep demand and supply. Kosongkan brest sekerap yang boleh sebainya setiap 2 jam, supaya susu badan dapat dihasilkan dengan cepat.

Selepas itu, kita kena lengkapkan diri dengan makanan seimbang, air kosong yang mencukupi. Elakkan minum kopi..teh..milo dan nescafe kana ia rosakkan khasiat vitamin.

Elakkan diri rasa stress kerana ia juga boleh kurangkan penghasilan susu badan. Fikir yang positif sahaja...bayangkan susu badan anda melimpah-ruah.. syukur saya sendiri amalkan set menyusu shaklee.. anak cepat kenyang dan tidur lebih lama kerana susu badan kak lebih pekat, banyak dan lemak berkrim.

Sampai suami kak kata kena beli peti sejuk yang baru kerana menyimpan hasil perahan susu badan. Tahan sampai 6 bulan susu badan yang kita simpan dalam sejuk beku tau...

- Puan Yati, Ipoh -


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Rakan Kesihatan Anda


Sms/Pm/WhatsApp
013 546 1319


ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..


DAFTAR SEKARANG DI  SINI 



Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

KEBAIKAN B COMPLEX

Kandungan Lecithin

Alfalfa Legakan Gout

Cara Kurangkan Sakit Senggugut