Tanda-tanda Demam Denggi

Dua (2) bulan lepas..anak jiran saya yang berumur 29 tahun telah meninggal dunia akibat demam denggi.. (baru sekarang teringat nak cerita sebab banyak sangat nyamuk sekarang ne). Jika tak silap seminggu lebih arwah berada di ICU kerana koma. Tak lama selepas tu kami dikhabarkan akan pemergian beliau. Setelah kes denggi yang membawa kematian itu berlaku..barulah saya tahu bahawa terdapat 10 kes demam denggi di kawasan perumahan kami termasuk 2 kes di blok kami. Dari hari itu, saya dan suami sangat berwaspada dengan keadaan rumah..begitu juga dengan sekeliling perumahan..setiap 2 minggu gotong royong akan diadakan di perumahan kami ne. Bukanlah sebelum ini tidak berjaga-jaga tetapi selepas kes kematian itu kewaspadaan kami bertambah. Takziah kepada keluarga jiranku.


Apa itu demam denggi?

Demam denggi adalah sejenis penyakit berjangkit berbahaya yang disebabkan oleh virus denggi dan dibawa oleh nyamuk aedes betina. Pada masa ini, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit itu kecuali aktiviti pencegahan adalah amat penting.

Antara tanda-tanda demam denggi ialah:
▶ Demam kuat yang mengejut dan berterusan
▶ Bintik merah pada kulit
▶ Sakit teruk pada tulang-tulang, otot-otot, sendi-sendi, biji mata dan kepala
▶ Berdarah pada badan, hidung dan mulut
▶ Hilang selera makan
▶ Muntah-muntah
▶ Sakit perut
▶ Rasa pahit pada lidah
▶Lemah dan tidak bermaya

Apa yang penting kita semua berusaha mencegahnya, bermula daripada diri dan keluarga kita sendiri. Ada  banyak petua yang saya jumpa untuk meredakan demam denggi dengan cepat seperti minum sup ketam, minum air 100 Plus, minum air daun pegaga, minum air daun betik dan lain-lain.

Namun begitu ada suplemen yang sangat membantu mereka yang diserang demam denggi ialah dengan mengambil NutriFeron dan Performance Drink.

Performance Drink :
▶ Minuman isotonik Shaklee yang dapat membantu membekalkan tenaga dengan cepat untuk jangkamasa yang lebih lama, mengekalkan stamina tubuh, mengelakkan dehidrasi (kehilangan air) semasa demam dan terbukti secara klinikal dapat mengekalkan paras gula dalam darah. Ia juga tidak mengandungi perisa, pewarna dan bahan pengawet sepertimana kebanyakan minuman isotonik/minuman sukan di pasaran.

NutriFeron :
▶ "Immune booster" yang membantu merangsang pengeluaran interferon semulajadi bagi melindungi tubuh kita daripada serangan patogen luar seperti bakteria dan virus.

Disebabkan jangkitan denggi ini boleh berulang kepada orang yang pernah mendapat demam denggi sebelum ini, sebaiknya setiap rumah menyimpan "stok kecemasan" NutriFeron dan Performance Drink ini yang bukan sahaja berguna ketika saat-saat kecemasan, namun juga baik untuk diamalkan dalam kehidupan sehari-hari. Pengalaman kami setakat ini, ia sangat membantu terutamanya ketika demam, muntah-muntah dan cirit-birit dan tubuh tidak menjadi begitu lesu.

Selain itu, kita boleh mencegah denggi dengan menghapuskan atau mengurangkan vektor nyamuk pembawa denggi. Langkah menghapuskan takungan air (seperti dalam bekas bunga) terbukti berkesan bagi mengawal penyakit bawaan nyamuk. Pengunaan ubat jentik-jentik juga berkesan untuk menghapuskan jentik-jentik, manakala penggunaan kelambu dan juga semburan (fogging) juga boleh membantu.


Testimoni Set Demam Denggi Shaklee


Jika anda atau ada ahli keluarga anda yang sedang bergelut dengan demam denggi ketika ini..anda bolehlah berikhtiar dengan set demam denggi shaklee. Apapun kita hanya berikhtiar dan kuasa untuk memberi kesembuhan itu adalah kerja-Nya.


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎Sms/Pm/WhatsApp
013 546 1319

EMAIL : chrislinemarapus@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

www.kongsikesihatan.blogspot.com



ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..


DAFTAR SEKARANG DI SINI 



Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

KEBAIKAN B COMPLEX

Kebaikan Pengambilan Omega Guard Semasa Berpantang

Alfalfa Legakan Gout