Tanda-tanda Anda Kekurangan Protein

Selama ini anda mungkin tidak sedar bahawa anda kekurangan protein. Jadi mari kaji tahap protein dalam badan anda dengan merujuk tanda-tanda kekurangan protein :-

Tanda-tanda kekurangan protein :

Edema (bengkak badan).
Edema ialah pengumpulan cecair di bawah lapisan kulit. Selalunya terjadi di bahagian kaki dan buku lali, tetapi edema boleh terjadi di mana-mana bahagian badan. Protein amat penting untuk mengimbangkan air dalam badan anda.

Penurunan berat badan.
Ooppsss.. jangan seronok dulu.. ini bukan weight loss yang sihat ya. Penurunan berat badan yang terlampau merupakan salah satu faktor kekurangan protein dalam badan. Sebab walaupun kita tak ambil protein, badan tetap perlukan protein untuk berfungsi, so dari mana datangnya protein? Dari otot kita! Bahaya ni.. Sebab tu dalam set Slim Shaklee ada ESP, untuk bina balik otot-otot kita.

Rambut menipis atau kasar.
Rambut gugur terlampau teruk atau terlampau kasar juga disebabkan oleh kekurangan protein. Rambut kita terdiri daripada protein, jadi bila kita kurang protein, macam mana rambut nak tumbuh dengan sihat dan berkilat kan? Sebab tu bila ada customer yang konsisten amalkan ESP, dia boleh nampak rambut dia makin lebat, berkilat, dan tak bercabang.

Rabung pada kuku.
Garis-garis halus yang kita boleh nampak pada kuku tu maksudnya dah kronik tahap kekurangan protein kita ni, kuku pun macam rambut juga, perlukan protein untuk tumbuh sihat. Cuba check kuku anda.. kalau takda syukur....

Pucat.
Kulit yang pucat dan cepat 'sunburn' ni selalunya disebabkan kurang zat besi dan protein. Tetapi selalunya, makanan yang kaya dengan zat besi juga mengandungi protein, sebabnya, badan perlukan protein untuk menggunakan zat besi dengan lebih efektif. Kekurangan zat besi juga boleh menyebabkan anemia.

Ruam kulit.
Kulit berkuping pun tanda-tanda anda kurang protein. Bila kulit dah jadi macam kelemumur maknanya kekurangan protein anda memang tahap kronik dah, badan dah tak cukup protein terpaksalah sedut dari sumber yang ada dalam badan.

Keletihan dan kelesuan.
Keletihan dan kelesuan juga antara tanda-tanda anda kekurangan protein. Dah badan anda terpaksa sedut sumber protein dari otot-otot, rambut, kuku dan kulit, jadi apa lagi yang tinggal? Sebab tu anda cepat rasa letih dan penat.

Luka lambat sembuh.
Ini pun salah satu tanda kekurangan protein, bukan bermakna anda ada kencing manis ya (tapi kalau lama sangat luka tak sembuh lebih baik pergi cek dengan doktor). Asid amino adalah penting dalam proses penyembuhan luka. Bila badan kita luka, tisu-tisu badan ni guna asid amino untuk membaiki bahagian yang luka. Kesimpulannya, kurang protein lambatlah proses penyembuhan.

Susah tidur.
Amboi susah tidur pun sebab kurang protein ke? Jadi orang-orang yang letak kepala terus tidur ni terlebih protein ke? hehe masalah susah tidur ni disebabkan satu hormon yang dipanggil serotonin itu kurang, yang mana disebabkan oleh kurang sesuatu jenis asid amino. Asid amino ni pula dihasilkan apabila protein dicernakan, jadi pemakanan yang kurang protein ni boleh menyebabkan anda susah tidur.

Sakit kepala.
Sakit kepala boleh disebabkan oleh pelbagai faktor, termasuklah kekurangan protein. Macam mana protein boleh effect sakit-sakit kepala ni?
   * kurang protein boleh sebabkan kekurangan darah = sakit kepala
   * menyebabkan paras gula turun = sakit kepala

Pengsan.
Pengsan pun boleh disebabkan oleh kekurangan protein. Sebabnya paras gula yang rendah dalam badan, atau badan terpaksa cernakan tisu-tisu otot untuk dapatkan protein yang diperlukan.

Bukan semua tanda-tanda kekurangan protein dalam bentuk fizikal ya. Ada juga yang dalam bentuk emosi, atau mental, termasuklah:
* mudah tersinggung, murung
* tekanan melampau
* kebimbangan

Nampak tak betapa protein mempengaruhi kesihatan kita jika badan kekurangan ia.

Jadi jom tingkatkan pengambilan protein kita sekarang!
Cara paling mudah?
Amalkan pengambilan ESP & Meal Shakes setiap hari!


Energizing Soy Protein

Protin adalah bahan utama dalam pembentukan organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Kekurangan protin menyebabkan kelemahan sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, pertumbuhan terbantut, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya membawa kepada kegagalan fungsi organ yang boleh membawa kepada kematian. Oleh itu, pengambilan protin dalam diet harian amat digalakkan oleh pengamal kesihatan.

ESP telah diiktiraf seluruh dunia dengan adanya kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi. Kacang soya yang digunakan adalah non-GMO. Ia diproses pada kadar suhu rendah.

ESP menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia. Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Selain itu, kandungan indeks glisemik yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sesuai untuk penghidap kencing manis. 1 hidangan ESP = 2× ganda daging, 4× ganda telur, 12× ganda susu, rendah lemak, tanpa kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh.

☆ Sesuai untuk remaja, dewasa dan warga tua.


Meal Shakes

Mealshakes menyediakan hidangan lengkap dengan asid amino dan nutrisinya mudah diserap. Diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin(sejenis susu), dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti. Mudah diserap ke dalam sistem tubuh. Boleh dijadikan sebagai sarapan berkhasiat.

☆ Sesuai untuk bayi, kanak-kanak, dewasa, pengamal sayuran(vegetarian), dan orang yang selalu mengambil makanan segera.


*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎Sms/WhatsApp
013 546 1319

COD :
Shaklee Sungai Besi
Shaklee Bandar Tun Razak
Shaklee Alam Damai
Shaklee Taman Connaught
Shaklee Lakefields
Shaklee Bandar Tasik Selatan

EMAIL : chrislinemarapus@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

www.kongsikesihatan.blogspot.com

ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..


DAFTAR SEKARANG DI SINI 



Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Tanda-tanda Demam Denggi

Kebaikan Pengambilan Omega Guard Semasa Berpantang

Kepentingan Pengambilan Ubat Cacing

CoQTrol Plus Untuk Kesihatan Jantung dan Darah