Anak Usia 2 Bulan Disangka 3 Bulan

Hai you all..
Hari ne saja nak cerita pasal anak lelaki saya.
6 March 2017 lepas adalah temujanji dia berklinik untuk usia 2 bulan. Klinik Kesihatan Ibu dan Anak Sungai Besi ne biasanya bila sampai turn..baby akan ditimbang terlebih dahulu kat luar bilik pemeriksaan. Kesianlah juga sebab baby kena dibogelkan agar dapat bacaan timbangan berat badan yang tepat. Tapi tak lama juga..so its ok..yang lamanya kalau ibu lambat nak pakaikan semula baju. Sampai anak sejuk sebab ada penghawa dingin. Saya macam biasa anak tak sempat nak nangis..memang laju buat kerja☺.

Dari luar bilik pemeriksaan tu, nurse yang check anak saya tak henti-henti cakap anak saya 3 bulan. Saya bagitahulah baru 2 bulan. Tapi bila dah kat dalam sampai nurse tu salah page tulis kat dalam buku klinik anak. Tulis kat bahagian 3 bulan. Saya pun tegur "nurse..anak saya baru 2 bulan". Nurse tu pun ketawakan diri sendiri..sebab dari luar dah cakap anak dua bulan. Kat fikiran dia masih 3 bulan.

Lepas jumpa nurse tu..kena pula jumpa doktor. Perkara yang sama berlaku. "Kekuatan tulang anak awak ne macam dah umur 3 bulan". Saya senyum ja. Memang anak saya yang kedua ne saya perasan tulang lebih kuat dari kakak.


Ne buku klinik anak saya. Baru-baru ne 4 April 2017 tu temujanji dia. Mesti nurse dia hairan juga kenapa ada tulisan dimatikan dan dia sendiri juga ingat kenapa..saya tahu sebab dia tak tanya saya hehehe.


3 Bulan 7 Hari

Inilah dia anak saya. Benecio Benzey namanya. Sekarang dah boleh meniarap dan angkat kepala. Jam 2pm (06.april.2017) dia berlatih meniarap dan angkat kepala. Jam 6pm tu dah boleh meniarap dengan baik dan angkat kepala. Tu pun bukan berterusan berlatih. Hanya dua sesi mencuba dan akhirnya dia berjaya mengguling-gulingkan badan. Siap boleh bawa bercakap lagi masa ne. Walaupun kadang-kadang dia masih tak boleh meniarap sendiri..kena bantu juga bila dah nangis minta ditiarapkan. Dia masih perlu belajar teknik yang betul. Badan anak saya memang nampak berotot dan keras. Maksudnya tulang dia lah yang kuat.

Apa yang saya amalkan semasa hamil adalah mengambil suplemen yang berkualiti dan dapat digunakan oleh badan saya dan anak sepenuhnya. Produk shaklee menjadi pilihan saya sebab ia semulajadi dan ada landmark study yang menjamin keberkesanan dan semestinya selamat untuk digunakan. Dengan suplemen inilah anak-anak saya sihat dan memiliki kekuatan tulang yang lebih baik.

Selain itu, sepanjang kehamilan saya tidak pernah mengalami masalah kesihatan berkaitan kehamilan. Bacaan HB juga sentiasa baik dan tidak mudah penat.


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Ne adalah antara vitamin yang saya amalkan.

1)VITALEA IRON FORMULA

Sejenis multivitamin dan mineral lengkap yang juga mengandungi zat besi. Kebaikan set mengandung Shaklee ialah membantu masalah bacaan HB rendah yang boleh membawa kepada anemia di kalangan ibu mengandung. Jika HB sentiasa rendah mungkin boleh menyebabkan komplikasi ketika melahirkan bayi. Ibu-ibu yang mudah letih serta rasa hendak pitam elok amalkan vitalea dua biji sehari.

2)B COMPLEX

Bcomplex  pula mencegah penyakit diabetes ketika hamil. Berperanan untuk menukarkan gula dalam makanan kepada tenaga. Juga mengandungi asid folik yang elok untuk perkembangan saraf bayi. Ibu-ibu hamil yang sentiasa tertekan dengan kerja rumah dan pejabat juga boleh ambil B Complex kerana ianya vitamin anti-stress.

3)SUSTAINED RELEASED VITA-C PLUS

Membantu menguatkan imun sistem serta mencegah kita dari dijangkiti penyakit merbahaya. Selain itu vitamin C menggalakann pertumbuhan kolagen dan membantu ibu kekal sihat dan cantik jelita ketika hamil. Vitamin C juga membantu penyerapan zat besi dengan baik.

4)OSTEMATRIX

Membantu mengatasi masalah sakit-sakit otot, pinggang serta sengal-sengal badan ketika hamil. Masalah buasir serta sembelit ketika hamil juga dapat diatasi dengan mengamalkan Ostematrix sebelum tidur. Ostematrix ini ialah bekalan kalsium dengan vitamin D(memudahkan penyerapan kalsium) yang membantu ibu-ibu untuk tidur lena dan berkualiti sepanjang malam supaya kekal segar keesokan harinya. Selain itu, jika mengalami msalah tekanan darah tinggi atau rendah, Ostematrix dapat membantu untuk mencegah masalah ini daripada berulang.

5) ESP

Membantu meningkatkan pertumbuhan sel-sel otot dan tulang bayi. Ianya juga membantu mengawal paras kolesterol ibu-ibu hamil. Paras G.I yang rendah sesuai diamalkn oleh ibu hamil yang ada diabetes kerana memberikan rasa kenyang yang lebih lama serta membekalkan tenaga berpanjangan untuk ibu-ibu.

6)Omega Guard

Penting untuk perkembangan sel-sel otak bayi. Dengan mengamalkan Omega Guard setiap hari berat ibu hamil dapat dikawal. Kepada ibu-ibu yang menaglami peningkatan berat badan secara mendadak boleh cuba amalkan Omega Guard bermula dari trimester kedua bagi membantu mengawal berat badan.

Cadangan Set Ibu Hamil Shaklee terbahagi mengikut trimester iaitu :

Trimester 1 ( ESP, Vitalea Iron Formula, Sustained Release Vita-C Plus, B-Complex, Ostematrix )

Trimester 2 & 3 ( ESP, Omega Guard,Vitalea Iron Formula, Sustained Release Vita-C Plus, B-Complex, Ostematrix)

Semoga membantu untuk yang memerlukan. Sayangi badan sendiri dan anak-anak anda.


Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎Sms/WhatsApp
013 546 1319

EMAIL : chrislinemarapus@gmail.com

ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.

Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..

DAFTAR SEKARANG DI SINI 


Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Kepentingan Pengambilan Ubat Cacing

Tanda-tanda Demam Denggi

Kebaikan Pengambilan Omega Guard Semasa Berpantang

Testimoni Kurus Dengan Lecithin dan Herblax Shaklee