SET GASTRIK SHAKLEE

Gastrik merupakan fenomena biasa yang berlaku dalam kalangan masyarakat kita. Namun hal ini boleh memudaratkan si penghidap jika tidak ditangani. Saya juga merupakan salah seorang yang mengalami gastrik. Bapa mentua saya juga merupakan penghidap gastrik teruk sehingga mengalami luka pada saluran penghadaman. Jadi, apakah yang perlu dilakukan sebelum gastrik menjadi teruk? Cari penyelesaian. Ya, cari penyelesaian sebelum melarat.

Saya mula berjinak dengan suplemen shaklee iaitu, ESP dan ostematrix kerana sering mengalami sakit tulang belakang. Tanpa disedari gastrik yang saya alami selama ini tidak lagi saya rasai. Rupanya..sakit belakang yang saya alami itu juga kesan daripada gastrik yang melampau sakitnya hingga terasa ke bahagian belakang badan. Ada sesiapa yang macam..bila gastrik ja dengan tulang-belakang sekali sakit. Itu bukan sakit tulang belakang tetapi antara kesan daripada gastrik melampau hingga kita beranggapan bahawa kita sakit tulang belakang.

Jadi, disini saya nak kongsikan antara vitamin yang sesuai untuk penghidap gastrik. Semoga ia membantu anda.



#ESP
- Membantu membina sel baru yang telah rosak akibat hakisan asid gastrik.

- Bersifat alkali yang membantu
meneutralkan asid gastrik.

- Membantu memulihkan luka dalaman yang terhakis.

#Ostemarix
- Vitamin D dan magnesium
kalsium.
- Membantu meneutralkan asid gastrik.

#PeppermintGingerPlus
- Membantu melegakan ketidakselesaan perut.
- Membantu mengeluarkan angin di dalam perut.

#GarlicComplex
- Suplemen yang membantu menguatkan antibodi untuk melawan serangan bakteria h.pylori.

Vitamin-vitamin ini boleh didapati disini. 


Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

KEBAIKAN B COMPLEX

Kandungan Lecithin

Kesan Kekurangan Zink

Alfalfa Legakan Gout