Penyakit Skurvi

Penyakit skurvi atau gusi berdarah adalah masalah kesihatan yang disebabkan oleh kekurangan vitamin C dan dapat dielakkan dengan pengambilan vitamin C dalam makanan atau suplemen. Jika dalam pemakanan seseorang itu, tiada langsung vitamin C, terutamanya mereka yang mengambil diet yang kaya dengan makanan proses, karbohidrat ringkas dan tidak suka makan sayur, maka tanda-tanda awal skurvi boleh berlaku dalam masa 6 hingga 12 bulan. 


Tanda-tanda awal skurvi : 
Rasa malas, penat, sukar bernafas, rasa sakit tulang, pendarahan gusi, mudah mengalami lebam pada kulit, luka yang sukar sembuh, parut luka yang sukar hilang dan akhirnya boleh menyebabkan sawan dan kematian.


Amalkan pengambilan vitamin C secukupnya untuk menjaga kesihatan gusi dan keseluruhan tubuh badan. Masalah skurvi boleh mengganggu gugat kesihatan secara menyeluruh sekiranya individu yang mengalami skurvi tidak dapat makan dengan betul apabila masalah skurvi mengakibatkan gusi sakit atau demam. Apabila keadaan ini berlaku vitamin atau sumber mineral perlu yang lain tidak dapat diperolehi tubuh secukupnya.

Sustained Release Vita C Plus amat membantu dalam membekalkan vitamin C kerana teknologi pelepasan yang dimilikinya tidak ada pada vitamin C lain dipasaran. Ianya dilepaskan secara perlahan-lahan selama 5 jam dan ini memastikan vitamin C dapat digunakan sepenuhnya oleh badan tanpa dibazirkan melalui air kencing.

Kelebihan lain Sustained Release Vita C Plus

Vitamin C ini didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.

Vita C Plus 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Dilengkapi co-factor semulajadi seperti bioflavonoid daripada buahan sitrus (lemon, oren dan limau bali), hesperidin dan rose hips untuk fungsi optimum (BUKAN asid askorbik semata-mata).

Selain itu, vitamin C ini membekalkan khasiat yang sama seperti memakan 7 biji buah oren beserta dengan kulitnya.

HENTIKAN SKURVI!!!

Klik gambar untuk dapatkan Vitamin C anda.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli. Klik JOIN NOW.


PENAFIAN :

● Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

● Sentiasa berunding dengan doktor atau pakar penjagaan kesihatan anda sebelum mengambil sebarang suplemen.




Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Tanda-tanda Demam Denggi

Kebaikan Pengambilan Omega Guard Semasa Berpantang

Kepentingan Pengambilan Ubat Cacing

Cara Kurangkan Sakit Senggugut