PUNCA JAHITAN BERSALIN TERBUKA



Tahukah anda, antara sebab jahitan terbuka termasuklah SEMBELIT?

SEMBELIT! Sembelit adalah mimpi ngeri setiap wanita yang mengandung. Lebih menjadi igauan apabila ia berlaku dalam pantang selepas melahirkan, dalam keadaan jahitan masih merah dan belum bercantum. Ia memang salah satu sebab ‘popular’ mengapa jahitan luka terbuka semula. 

TRIMESTER PERTAMA. Jangan terkejut jika anda mengalami sembelit seawal trimester pertama! Ini adalah normal kerana hormone progesterone yang mula meningkat di awal kehamilan melambatkan pergerakan usus. Bila pergerakan usus lambat, najis akan terkumpul di dalam usus lebih lama, menyebabkan najis bertambah keras, keras dan semakin keras. Inilah yang akhirnya membuatkan wanita hamil sembelit walaupun usia kandungan baru mencecah beberapa minggu! 

AWAS! Jika dibiar berlarutan, masalah sembelit akan membawa kepada komplikasi lain seperti buasir dan pendarahan setiap kali anda membuang air besar. Lebih-lebih lagi bila kandungan anda semakin membesar dan mula menyebabkan intra-abdominal pressure semakin tinggi. 
.
.
.
3 TIPS BERKESAN MENGELAKKAN SEMBELIT:

1. Makan buah & sayuran secukupnya 
2. Minum air sekurang-kurangnya 2-3liter sehari
3. Amalkan supplemen #OSTEMATRIK
Selain melengkapkan keperluan kalsium harian ibu mengandung/menyusu, rumusan ostematrik juga mengandungi magnesium yang membaiki pergerakan usus dan membantu penyerapan air ke dalam usus, seterusnya melembutkan dan melawaskan pembuangan najis. 

"Ini salah satu supplemen favourite saya, sambil menyelam dapat minum air! (boleh dapat kalsium mencukupi dan atasi sembelit pada masa yang sama!) ;) 
Saya dah rasai seksanya sembelit seawal trimester pertama mahupun semasa di dalam pantang. Dan saya tak suka bergantung kepada syrup lactulose (air gula yang manis tu) mahupun herba senokot (yang tidak dijamin selamat untuk diambil ketika hamil). Jadi saya pilih ostematrik yang MURAH DAN SANGAT BERKESAN! Anda pula bagaimana? :)"

#Kredit : Dr. Hana
.

.

.
"Saya juga memang menjadikan Ostematrix sebagai suplemen yang mesti ada ketika mengandung & pantang..tak sah jika tak ada. Sebabnya...ia sangat2 membantu dalam mengatasi sembelit ketika hamil mahupun berpantang. Kalau tak...boleh berjam lamanya dalam toilet tu"

Jika anda hamil atau sedang/bakal berpantang..anda sepatutnya bersedia dari awal untuk mengelakkan jahitan bersalin terbuka.


Klik gambar dibawah untuk memesannya sendiri..


Atau, klik link whatsapp untuk pesanan produk, pendaftaran keahlian dan konsultasi.



Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli. Klik JOIN NOW.




Mengapa mesti memilih  Shaklee?
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik
✔ HALAL

PENAFIAN :
Produk Shaklee tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Alfalfa Legakan Gout

TAU TAK APA ITU ACACIA/ARABIC GUM???

Cara Kurangkan Sakit Senggugut

Tanda-tanda Demam Denggi