Ada 5 Ciri DNA ini, Anda adalah Seorang Leader yang Kreatif. Sungguh!

++++ Sentiasa ada fikiran "Mesti ada jalan baru."

Walaupun telah berjaya didalam bisnes, mereka sentiasa akan mencari jalan, bagaimana untuk memudahkan lagi apa yang sedang mereka lakukan.
.
.
++++ Mereka mendengar kata hati.

Ada pepatah Inggeris berkata, "Seseorang itu dianggap tidak mempunyai arah, apabila apa yang dilakukannya itu tidak berpandukan kata hati sendiri."
.
.
++++ Mereka bergerak laju, tetapi senyap.

Sifat ini susah kita nak kesan awal-awal. Biasanya setelah beliau dah betul-betul berjaya, baru kita sedar. Apa yang dia buat sebenarnya ya sampai berjaya macamni?

Mereka tidak membuang masa melakukan kerja yang sia-sia, efisen adalah style mereka.
.
.
++++ Bila pengakuan dibuat, amat susah untuk di ubah semula.

Mereka ni walaupun duduk berseorangan, sebenarnya sedang 'bermesyuarat' dengan diri sendiri. Fikir dari pelbagai aspek untung atau tidak. Bila keputusannya telah dibuat, menangis air mata darah sekalipun, tidak akan diberinya peluang untuk mengubah akuan yang telah dibuat,

"Dengan cara ini, aku mesti akan lebih berjaya!"
.
.
++++ Buat sesuatu lebih dari apa yang diharapkan.

Kebolehan mengeluarkan idea-idea baru adalah sesuatu yang amat diharapkan oleh anak buahnya. Dengan inilah jalan yang telah dicipta mudah diikuti.

Jika telah berjaya berada dihujung jalan untuk berjaya, leader yang kreatif tidak akan berhenti disitu. Beliau akan pastikan akhiran perjalanannya itu lebih baik dari yang ditetapkan.
.
.
Leader yang kreatif dalam bisnes, tidak akan wujud dalam diri kita, bila usaha kita ke arah itu tidak bermula pada hari ini.

Kelilingkan diri kita dengan pasukan bisnes yang mahu mencapai sebarang kejayaan. Kita lebih mudah terdorong dengan pasukan sentiasa positif dan mempunyai matlamat yang amat jelas.

"Jadi Leader yang Kreatif!"


Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Kandungan Lecithin

Kesan Kekurangan Zink

Lecithin Keras, Sukar Ditelan.

Alfalfa Legakan Gout