Bahaya Kopi Pada Bayi Dalam Kandungan

Kopi..waa dengar sahaja nama pun dah terbayang warna dan seperti terhidu bau harumnya kan..maka timbullah persoalan..bolehkah ibu hamil minum kopi? Apa kesannya jika ibu hamil minum kopi?

Tahukah anda bahawa pengambilan kopi semasa hamil bukan sahaja memudaratkan kesihatan ibu tetapi juga bayi dalam kandungan. Ini kerana kopi mempunyai kandungan polyphenols dan kafein yang tidak baik untuk tahap kesihatan ibu dan anak.

KESAN PADA IBU

Kandungan polyphenols dalam kopi akan menyebabkan penyerapan zat besi dari makanan yang diambil terganggu. Keadaan ini boleh membawa kepada kekurangan zat besi dan menurunkan kualiti darah. Seterusnya mengakibatkan anemia kepada ibu hamil. Ini pastinya memberikan kesan buruk pada kandungan.


KESAN PADA BAYI

Kandungan kafein dalam kopi pula boleh menyebabkan cardiovascular toxicity pada bayi iaitu, terjadinya kerosakan pada sel-sel jantung bayi disebabkan oleh bahan kimia tersebut. Jadi mahukah anda ini terjadi?

Jagalah pemakanan sehari-hari anda demi kesihatan diri dan anak.

Bagi memastikan tahap kesihatan berada dalam keadaan baik sepanjang kehamilan..saya mengamalkan set vitamin prenatal shaklee. Sememangnya set ini banyak membantu saya melalui fasa-fasa kehamilan. Kini saya mengandungkan anak yang kedua dan masih mengamalkan set vitamin kehamilan shaklee. Syukur tidak ada sebarang masalah sama seperti kehamilan pertama dulu.


Ne testimoni orang lain ya..
Ne pula testimoni saya sendiri..hb sentiasa cantik dan takda masalah tekanan darah tinggi atau masalah lain seperti kebas-kebas,kencing manis & kencing kotor. Everything ok.
Dua gambar akhir testimoni ne pula adalah bacaan hb anak kedua saya sekarang. Hb memang maintain 11> almaklumlah anak jarak dekat ne hb memang kurang sikit. Yang 1st tu lahir 2015😄yang kedua ne pula bakal lahir tahun ne 2016
Inilah set yang saya amalkan

Jika anda mempunyai masalah yang berkaitan dan berminat untuk mencuba Set Vitamin Cadangan Kehamilan Shaklee ini..bolehlah hubungi saya untuk pesanan produk dan konsultasi ya..


Disclaimer:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎Sms/WhatsApp
013 546 1319

EMAIL : chrislinemarapus@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

www.kongsikesihatan.blogspot.com

ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..


DAFTAR SEKARANG DI SINI 



Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

KEBAIKAN B COMPLEX

Kandungan Lecithin

Alfalfa Legakan Gout

Cara Kurangkan Sakit Senggugut