Herba dan Kuning Pada Bayi

Kuning ataupun istilah perubatannya ‘Jaundice’ merupakan salah satu fenomena lazim yang berlaku kepada bayi yang baru dilahirkan.

Ketika di dalam kandungan, sel darah merah berserta haemoglobin dihasilkan dengan lebih banyak berbanding bayi yang telah dilahirkan kerana keadaan di dalam rahim yang kekurangan oksigen. Kehadiran Haemoglobin yang banyak akan membantu bayi mendapat oksigen yang mencukupi.

Apabila lahir, keadaan Haemoglobin yang tinggi ini tidak lagi diperlukan kerana organ paru-paru dapat membekalkan oksigen yang secukupnya kepada bayi yang telah lahir itu.

Maka, haemoglobin yang berlebihan tadi akan diuraikan menjadi kompaun bilirubin. Kompaun bilirubin inilah yang menyebabkan kekuningan pada bayi.

Penyingkiran kompaun bilirubin ini hanya melalui satu jalan sahaja iaitu menggunakan enzim yang terdapat di dalam hati. Apa-apa molekul lain yang mengganggu enzim ataupun membebankan hati akan mengganggu penyingkiran bilirubin. Ini akan menyebabkan kandungan bilirubin tinggi dan menyebabkan kekuningan pada bayi.

Sebab itu kita nasihatkan para ibu yang menyusukan bayi supaya mengelakkan diri daripada mengambil herba pada peringkat awal kelahiran. Ini kerana herba tersebut boleh masuk ke dalam susu dan membebankan hati bayi. Selain terpaksa singkirkan bilirubin, dia juga terpaksa bekerja untuk menguraikan molekul daripada herba tersebut.

Pemberian susu ibu sangat penting untuk proses penyingkiran bilirubin ini.


Set Asas Vitamin Penyusuan Shaklee

Saya mengamalkan vitamin Shaklee sejak hamil sehinggalah bersalin. Selepas bersalin saya tetap meneruskan pengambilan vitamin shaklee untuk berpantang dan penyusuan. Syukur..memang berbaloi. Kuning anak pada tahap yang rendah dan cepat surut dengan bantuan vitamin shaklee. Jika anda bukan pengamal vitamin shaklee ketika hamil, anda masih boleh bermula sekarang. Dengan izinNya kuning anak akan turun dengan cepat melalui penyusuan. Anda boleh amalkan set asas vitamin penyusuan shaklee jika mengalami masalah kekurangan air susu badan.


Disclaimer:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎Sms/WhatsApp
013 546 1319

EMAIL : chrislinemarapus@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

www.kongsikesihatan.blogspot.com

ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..


DAFTAR SEKARANG DI SINI 



Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Tanda-tanda Demam Denggi

Kebaikan Pengambilan Omega Guard Semasa Berpantang

Kepentingan Pengambilan Ubat Cacing

Cara Kurangkan Sakit Senggugut