Tips Atasi Sembelit Selepas Bersalin



Perkara paling ngeri selepas bersalin adalah masa nak 'membuang'. Seriau 1 badan nak memikirkan saat tu. Apa tak nya..rasa nak terbuka jahitan bila 'membuang'..sembelit punya pasal..hampir sejam duduk toilet belum tentu dapat melepaskan apa yang patut. Nak meneran pun takut hehehe..bagi yang bersalin normal bolehlah melakukannya secara perlahan-lahan..tapi bagi yang czer..sememangnya sangat menakutkan.

Antara tips saya amalkan utk atasi masalah sembelit:

(1) Makan buah oren - minimum sebiji sehari.

(2) Minum air kosong secukupnya -wajib minum sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

(3) Lecithin - saya ambil untuk bantu lembutkan najis. Perit & seriau kot nak meneran kalau najis keras dengan ada luka jahitan lagi 😫

(4) Ostematrix - kandungan magnesium dalam ostematrix membantu memudahkan pergerakan otot usus menolak najis keluar. Ostematrix ni best ambil masa berpantang juga sebab bantu atasi lenguh badan dan bekalkan kalsium yang optimum buat ibu menyusu.

Mari kita lihat kebaikan lain Lecithin dan Ostematrix ne..




Lecithin memberikan pelbagai manfaat kepada tubuh dan dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan badan.

<1> Sangat terkenal dalam membantu menurunkan berat badan dan pelangsingan badan di mana lecithin membantu menghalang tubuh daripada menghadapi masalah obesiti. Pengambilan suplemen lecithin dalam kuantiti yang banyak iaitu maksimum 6 biji sehari dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

<2> Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, menurunkan kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.

<3>  Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang bersifat larut lemak dengan lebih berkesan.

<4> Menjaga kesihatan hari dengan menghalang enapan lemak pada hati, sirosis hati dan mencegah hati berlemak serta membantu memulihkan kesihatan hati bagi orang yang menghadapi masalah kesihatan hati.

<5> Soya lecithin membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit dan menjadikan kulit lebih cantik dan gebu, mengaktifkan metabolisma sel dan seterusnya membantu melambatkan proses penuaan. Juga bagus untuk mencegah eczema.

<6>  Antara manfaat lecithin juga adalah dapat menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi pada tubuh seperti penyakit kulit dan menjadi punca kepada dermatitis dan demam alergi. Jadi, secara tidak langsung lecithin juga berupaya membantu menangani masalah alergi pada tubuh.

<7>  Soya lecithin mengelmulsi kolestrol berlebihan yang menjadi punca kepada 90% kes batu karang dan dapat menyekat kejadian batu karang.

<8> Kolina yang terdapat dalam soya lecithin membentuk penghantar saraf kranial yang mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang penyakit nyanyuk dan juga meringankan stress. Wanita hamil disyorkan mengambil lecithin dalam jumlah yang secukupnya untuk menggalakan tumbesaran sihat janin.

<9> Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan cara menghalang pengerasan arteri atau penebalan pada pembuluh arteri (arteriosklerosis)dan menggalakan peredaran darah.

<10> Pengambilan suplemen lecithin sebanyak 6 biji sehari turut memperbaiki masalah prostat dan uretra lelaki.

<11>  Soya lecithin juga bermanfaat dalam meringankan masalah sembelit kerana lecithin membantu melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus yang menjadi penyebab sembelit.

<12> Lecithin juga berguna untuk kesihatan rambut dimana khasiat lecithin menjadikan rambut lebih sihat, kuat dan berkilat.

<13> Bukan sebagai ejen pelangsingan sahaja tetapi juga membantu mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopous.

<14>  Lecithin berperanan utama dalam penyerapan zat-zat penting ke dalam sel-sel badan dengan lebih berkesan kerana kekurangan kolina yang terdapat dalam lecithin merupakan antara penyebab memberan sel mengeras dan menyukarkan proses penyerapan zat-zat penting. Banyak faktor yang mendorong kepada pengerasan sel terutamanya bahan-bahan kimia dari persekitaran yang tercemar, bahan-bahan logam yang diserap oleh tubuh yang terdapat pada makanan harian, penambah perasa makanan, bahan racun serangga dll.

<15> Soya lecithin membantu membina sistem imunisasi yang kuat dengan menyalut sel darah merah dalam tubuh dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Struktur lecithin juga dapat melindungi sel-sel tubuh dari teroksida.

<16> Lecithin juga berfungsi untuk mengeluarkan "clogged duct" yang menyebabkan puting 'nipple' tersumbat. Pengambilan setiap hari secara tidak langsung dapat mencuci "clogged duct" dan seterusnya melancarkan pengeluaran susu ibu. Sesiapa yang menghadapi masalah puting tersumbat bak kata orang tua-tua boleh gunakan lecithin. Kiranya dapat turunkan berat badan, kulit cantik, rambut cantik berkilat, masalah lupa lepas bersalin pun dapat diatasi.




10 FAKTA MENARIK YANG MEMBEZAKAN KALSIUM OSTEMATRIX DENGAN JENAMA LAIN

💪 Bukan sekadar kalsium, tapi mengandungi magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan optimum.

💪 Satu tablet Ostematrix bersamaan dengan 1 gelas susu tinggi kalsium dan 80 biji badam!

💪 Menguatkan tulang yang menghalang osteoporosis, kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat.

💪 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas2, kekejangan, sakit sendi dan artritis.


1 caplet ostematrix bersamaan 250mg kalsium. Ambil 4 caplet sebelum tidur, dah settle 😊 ataupun nak minum 4 gelas susu? Sebab 1 caplet Ostematrix sama dengan segelas susu tinggi kalsium 😁.

💪 Memelihara denyutan jantung, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar dan meringankan stress.

💪 Memperbaiki masalah haid dan senggugut.

💪 Memperbaiki hiperaktif perut dan sakit gastrik.

💪 Penyelesaian mudah kepada masalah GEMUK AIR.

💪 Penawar yang selamat kepada ibu mengandung yang alami masalah SEMBELIT.

💪 Tips memilih kalsium premium, pilih produk yang ada vitamin D dan Magnesium.

100IU vitamin D dan 100mg Magnesium di dalam setiap caplet Ostematrix.

Amalkan 4 biji Ostematrix setiap hari sebelum tidur.  Tidur akan lebih lena, tak ada lagi sakit-sakit badan, bangun pagi terus rasa nak membuang 🙈🙈

Cubalah sendiri!  😊


Disclaimer:
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Mengapa mesti memilih  Shaklee
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔ Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat
✔ Harga Mampu Milik

===========
CARA ORDER:
===========
☎Sms/WhatsApp
013 546 1319

EMAIL : chrislinemarapus@gmail.com
Kesihatan Itu Kekayaan

www.kongsikesihatan.blogspot.com

ATAU BUAT PEMBELIAN SENDIRI..

1. Klik Link di SINI 

2. Tandakan Produk Pilihan Anda & ikut arahan seterusnya.

3. Pembayaran Melalui DEBIT/CREDIT CARD.

4. SELESAI - Anda hanya perlu menunggu barang anda sampai di hadapan rumah.


Dapatkan penjimatan sehingga 30% dengan mendaftar sebagai ahli melalui kami..


DAFTAR SEKARANG DI SINI 


Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Demam Denggi

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

KEBAIKAN B COMPLEX

Kebaikan Pengambilan Omega Guard Semasa Berpantang

Cara Kurangkan Sakit Senggugut