Vitamin Perlu Untuk Setiap Orang

Semalam ada kawan bertanya tentang vitamin. Apa yang perlu jika baru nak berjinak-jinak dengan vitamin?

Saya cadangkan Herblax untuk bersihkan usus dahulu bagi memudahkan penyerapan vitamin lain dengan lebih baik dan mengamalkan #SetVitaminAsas ini. Sememangnya diperlukan oleh badan kita setiap hari. Apalagi sebahagian daripada vitamin asas ini badan kita tak dapat hasilkan dengan sendirinya dan hanya diperolehi daripada pemakanan. Sejauhmana kita dapat nutrisi yang secukupnya daripada makanan? Persekitaran, gaya hidup dan cara proses makanan itu akan menentukannya. Jika rasa tak cukup atau malas nak menyediakan nutrisi yang secukupnya setiap hari..inilah jalan penyelesaiannya.

Apakah fungsi-fungsi vitamin ini?

Vitalea Iron Formula
Multivitamin dan multimineral yang lengkap dengan zat besi. Multivitamin beserta zat besi sangat penting untuk pembentukan darah dan sel. Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid atau beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea Shaklee). Pengambilan vitalea membantu badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

Sustained Release Vita C Plus
Meningkatkan imun sistem, sebagai antioksidan (menghapuskan radikal bebas), penting untuk kolagen tubuh (kulit lebih cantik dan sihat).

ESP @ Energizing Soy Protien
Membina dan membaiki protien sel. Protien adalah makanan sel. Sel tidak kenal nasi lemak, air soya atau tempe tetapi sel hanya perlukan protien iaitu khasiat dari makanan yang diambil. Protien berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protien. Selain itu protien dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. Protein sangat sensitif. Ianya wujud pada suhu badan kita dan mudah terhapus pada suhu yang tinggi. Apabila kita memasak sumber protien seperti ikan goreng pada suhu yang tinggi, banyak protein telah musnah semasa proses memasak itu sendiri.

Omega Guard
Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Banyak kebaikan dan keistimewaan Omega Guard Shaklee ini. Ia boleh diamalkan untuk seisi keluarga. EPA penting untuk kesihatan jantung dan sendi, manakala DHA adalah penting untuk perkembangan dan fungsi otak.

B complex
Untuk bina sel darah merah, kesihatan saraf, anti stres dan penstabil emosi. Juga menukarkan gula atau makanan kepada tenaga.

Produk ini boleh didapati DISINI. Atau dengan menghubungi pengedar yang sah disini.


Ulasan

Popular Post

Tanda-tanda Anda Gemuk Air

Alfalfa Legakan Gout

Testimoni Kurus Dengan Lecithin dan Herblax Shaklee

Cara Kurangkan Sakit Senggugut

Kandungan Lecithin